Top Image

HIGH FASHION MEETS TECHNOLOGY

זה המינוי ה-2 בו אפל מגייסת אל שורותיה דמות מפתח מעולם האפנה. 
הפעם זו מנכ"לית ברברי שתכהן כסג' נשיא ומנהלת תחום קמעונאות ואונליין.
מינוי תמוה או סמן מובהק לקשר ההולך ומתהדק שבין אופנה והייטק ?
סיכום טרנדים (אופנה וטכנולוגיה) לעונה הקרובה

בצעד מפתיע הודיעה אפל על מינויה של אנג'לה ארנדט (מנכ"לית ברברי ב-8 השנים האחרונות) לסגנית נשיא בכירה באפל. במבט ראשון אפשר שחלק מכם ירימו גבה על המינוי. מנגד  למי שעוקב אחר התפתחויות בעולם, המינויים האלה פחות מפתיעים. שהרי הקשר בין אופנה וטכנולוגיה הולך ומתהדק בשנים האחרונות. על מנת להבין איך שני עולמות כ"כ רחוקים כביכול ( אופנה והייטק ) מתמזגים, הבה נסקור כמה מהשינויים הגדולים המתרחשים לנגד עינינו:
מעבר לייצור דיגיטלי : מדפסות תלת ממד ביתיות המאפשרות לכל אחד מכם להדפיס בביתו כמעט כל דבר שתרצו (החל מתכשיט ועד נעל מעצבים נחשקת). כל זאת ללא צורך ברקע טכני קודם ואו השקעה כספית גדולה. (כבר בארץ קמה לה חממה המציעה הכשרה לכל הרוצים ללמוד להשתמש במדפסות)
חייבים להישאר "מחוברים": בדומה לסמארטפון / אייפד/ אייפוד המאפשר לנו להישאר מחוברים לרשת ולמידע בכל מקום ובכל רגע נתון. אך טבעי שהשלב הבא הוא להישאר מחוברים מבלי שנצטרך לסחוב אותם בכיס או בתיק. הסמארטפון יהפוך לחלק אינטגרלי מהגוף שלנו. לביש. זמין וקל.
wearables - טכנ' לבישה שהיא ללא ספק הטרנד החם לשנים הקרובות.  החל מהמשקפיים של גוגל , חיבור WI-FI אמיד במים ועד לפיתוח האחרון של NYMI – צמיד היד המתפקד כאמצעי זיהוי אישי לפי מד הדופק הייחודי של כל אחד מכם, ישמש אמצעי תשלום וגם מפתח "חכם" לבית/ לרכב ועוד. בהתאם יתפתחו מליון ואחת אפליקציות (בדומה לאלה שקמו לסמארטפונים) וכל עוד
המוצרים ה"חכמים" קיימים, כך ירצו החברות להפוך אותם לאפנתיים ומגניבים, שנרצה ללבוש אותם עלינו כמובן.

מע' יחסים חדשה בין הצרכן למותגההזדמנות העסקית מאחורי "אופנה חכמה" (מעבר לרצון לספק מוצר משוכלל ללקוח), היא לשכלל את כל מערכת היח' שבין הצרכן למותג : אם פעם התקשורת עם הלקוח הסתיימה ברגע הקניה(קנית. שילמת. הלכת). הרי שכאן–הדיאלוג רק מתחיל בשלב הקנייה. כל עוד המותג מספק פלטפורמה בעלת מכלול שירותים בעלי ערך עבורנו, אוטומטית נמשיך לחזור למותג. הדיאלוג מתמשך והקניות חוזרות ונשנות .
טשטוש הגבולות שבין העולם הפיזי לדיגיטלי: היות והצרכן של היום חי בממד האונליין חברות עושות כמיטב יכולתן לטשטש את הגבול שבין הפיזי לדיגיטלי. "אנחנו קמים בבוקר, פותחים את האייפון והחיים מתחילים" ( אומרת אנג'לה ארנדט, מנכ"לית ברברי היוצאת ) 
ברברי היא ללא ספק אחת החלוצות שאימצו את עולם הטכנולוגיה ומינפו את עצמן לאין ערוך בזירת הבינלאומית בעשור האחרון.  קולק' המותג האחרונה (שבוע האפנה בלונדון) למשל צולמה במלואה באייפון, שודרה קודם כל ברשת לכל חלקי העולם ורק א"כ בטלוויזיה



    משקיעים בפן הדיגיטלי.  שידור חי על שלט חוצות בהונג קונג

מה זה אומר טשטוש גבולות ? לברברי מעל 500 חנויות ברחבי העולם (כולל חנות דגל בכיכר המדינה). כולן מעוצבות בשפה אחידה בדומה לאתר החברה ועמוד הפייסבוק. המעצבים של ברברי מעצבים קודם כל את דף הנחיתה באתר. דף הנחיתה הוא זה שמכתיב כיצד ייראו חלונות הראווה לחנויות הפיזיות ולא להפך כמו ששאר העולם עושה. הרעיון הוא שכאשר תיכנסו לחנות של ברברי תרגישו כאילו אתם משוטטים באתר החברה. כל חנות מרושתת במראות ומסכי ענק המשדרים תצוגות אופנה של המותג, מוסיקה , וידיאו ושאר הפתעות מאתר החברה. עדות נוספת לזוגיות הפורה שברברי מנהלת עם טכנולוגיה היא שיתוף הפעולה עםSALEFORCE  
סטארטאפ צעיר המאפשר למותג לנטר כל אזכור לברברי ברחבי הרשת. נשמע קצת קריפי ? אולי אבל המטרה היא שיוכלו "לשמוע" כל טענה / בקשה ולאפשר דיאלוג סביבה בזמן אמת.
כל עוד זירת קניות האפנה עוברת מדיזנגוף לאינטרנט (גם בארץ אנחנו עדים לתופעה) מובן שנתעל אותה לרשתות חברתיות (ראה ערך "פינטרסט"/ אינסטגרם) ולכלים טכנולוגיים. וגם להפך הוא הנכון–כל עוד חברות הייטק ממציאות עוד ועוד מוצרים "חכמים" כמובן שעל מנת למכור אותם יש צורך בסטיילינג להפוך אותם לנחשקים .אפל בעצמה מגדירה את האייפון כ"מוצר אופנה" ולא כמוצר טכנולוגיה.




Fleur Styling Blog All rights reserved © Blog Milk Powered by Blogger